mar 15, 2019
1401 Views
Komentáre vypnuté na Čo všetko zahŕňa testovanie pneumatík? – 1.časť
0 0

Čo všetko zahŕňa testovanie pneumatík? – 1.časť

Written by

Testovanie pneumatík nie je ľahké a je nemožné pre bežného človeka. Preto je nutné spoliehať sa na testy výrobcov, dealerov áut alebo nezávislých spoločností. Tak zistíte, ktoré letné pneumatiky, zimné alebo celoročné pneumatiky sú najlepšie. Čo sa však skrýva za testovaním pneumatík výrobcami? Čítajte a zistite viac.

Testom si prejdú všetky typy, či už najlacnejšie pneumatiky alebo tie najdrahšie. Existujú 3 hlavné dôvody, prečo výrobcovia pneumatík testujú svoje produkty.

Konkurenčný benchmarking

 Od materiálov po celkový výkon pneumatík a testovania vozidiel, inžinieri chcú vedieť, čo ponúka ich konkurencia ešte predtým, než začnú vyrábať nové modely.

Výskum a vývoj

Pri vývoji sa testy pneumatík testujú materiály, zloženie, posilnenie a kompletný dizajn pnematiky. S obrovskou databázou informácii sa využíva počítačové modelovanie, ktoré slúži na zrýchlenie vývojového procesu. Vo vývoji je však množstvo premenných, kvôli čomu je testovanie potrebné na overenie predpokladov počítača.

Regulácia alebo splnenie požiadaviek vozidiel

Automobilky častokrát požadujú špecifické kritéria, ktoré musia výrobcovia pneumatík splniť na to, aby ich autá mohli používať.

Prvé kolo testovania

Cieľom prvého kola testovania je overiť profil novej pneumatiky a zamerať sa na jej zloženie. Konštrukcia pneumatiky môže byť častokrát v tomto bode všeobecná, častokrát založená na predchádzajúcom modely už existujúcej pneumatiky.

V tejto fáze sa uskutočňuje väčšina testovania športovej výkonnosti. Zahŕňa testovanie výdrže na určenie záťaže a rýchlosti, ktorú pneumatika dokáže tolerovať predtým, než zlyhá.

Na to sa využíva akcelerované zostarnutie pneumatiky. Táto technika sa za posledných 6 až 7 rokov využíva výrobcami pneumatík extenzívne, pričom presné techniky sa veľmi chránia.

Pri testovaní sa zvyšuje teplota pneumatiky ešte predtým, než je nasadená na dynamometer. Kombinuje sa zvýšenie nafúknutej úrovni kyslíka, zatiaľ čo pneumatika podstupuje test zaťaženia alebo rýchlostné testy. Zisťuje sa tak, ako veľmi je životnosť pneumatiky ovplyvnená extrémnymi podmienkami.

Valivý odpor meria silu, ktorá sa vyžaduje na udržiavanie pohybu pri konštantnej rýchlosti. Čím nižšia rýchlosť, tým menej energie sa vyžaduje a tým lepšia je spotreba. Testy sily a momentu merajú silu vyvíjanú na pneumatiky v rôznych uhloch, rýchlostiach a záťaže. Týmto sa určuje ako pneumatika bude reagovať a fungovať v rôznych podmienkach.

Vonkajšie testovanie sa sústredí na nastavenie správneho profilu pneumatiky a správne nastavenie vzoru dezénu. Zoznam charakteristík výkonu zahŕňa hluk, trakciu v snehu, zošúchanie dezénu, trakciu na mokrej a suchej vozovke a brzdnú vzdialenosť. Niektoré testy sú vykonané na testovacích vozidlách, ďalšie využívajú prívesy s testovacími a kontrolnými pneumatikami.

 

Článok pokračuje v 2. časti.

Article Categories:
Zaujímavosti

Comments are closed.

Menu Title